06 oktober 2009

Livet suger?

Åh vad jag önskar att alla unga som gamla kunde se denna kille in action. Speciellt unga som mår dåligt. Det kanske skulle minska ungas självmord. Jag tror att hur dåligt man än mår så kommer det en punkt i livet då det händer något underbart eller att man träffar på någon speciell människa som förändrar ens liv och man får ett liv som är värt att leva.

Detta är Nick som bebis. Vilken sötis va?



Mer än 2,6 miljoner barn och unga i åldrarna 10–24 år dog i hela världen under 2004. Forskare från flera länder har undersökt vad som låg bakom de ungas död. Den vanligaste dödsorsaken var trafikolyckor. Hela tio procent av dödsfallen skedde i trafiken. På andra plats kommer självmord. I cirka sex procent av alla dödsfallen tog den unga sitt liv.



KLICKA HÄR!

Nicks budskap är något alla borde få se. Länka gärna detta inlägg till din blogg eller som jag också har gjort lägg ut detta filmklipp på Facebook etc. .

Ett litet tillägg om mig själv: Nu har jag sett detta filmklipp, idag, sju gånger, och jag blir lika rörd till tårar, varje gång. Hans budskap till dessa unga människor är så jävla bra.

1 kommentar: