11 september 2009

Jag vill vara hemlig!

Det har inte blivit så mycket bloggande på sistone. Jag har fullt upp med att shoppa. Som ni vet så började jag lite lätt med att shoppa ett radhus. Jo jo det kostar att ligga på topp. Jag går väl inte direkt plus på den shoppingen.

I går var jag på stan med min kompis och då shoppade jag lite, en brun stickad (lång som en klänning) kortärmad tröja, en långärmad baströja (havsgrön) för att ha under "klänningen". Asseccoar till detta, ett par matchande rätt stora örhängen och ett brunt skärp till midjan. Pricken över i blir ett par (som jag redan har) högklackade bruna stövlar.
Tyvärr fanns inte örhängena med på hm´s hemsida.




Men innan min shoppingtur på stan med min kompis ringde jag en bilfirma och beställde en Toyota Avensis Business, 2009, 0 mil, med extra tillbehör som vinterdäck, dragkrok och motorvärmare med grenkontakt. En vit, precis som min mc ;-)
Den kommer i slutet på oktober, perfekt tills jag får tillgång till mitt radhus.

Nu tror ni kanske att jag är tät, men privat går jag lite back och därför kan jag inte ha en bil privat. Så därför har jag ordnat mig en tjänstebil som jag även får använda privat pga att jag betalar förmånsvärde. Nu kanske ni tror att min firma går skit bra, men till saken hör att jag kommer att gå lite back på firman när bilen börjar kosta ;-)

Jo jo vi får se hur hemlig jag är när ni ser mig på tv och programledarna säljer min vita bil, min vita mc och mitt röda radhus.

Lyxfällan here i come!!

1 kommentar:

  1. *ler igen*
    Det här är ju PRECIS samma tankar, eller rättare sagt sits, som jag har. Tjänstebil, mc, egenföretagare osv. Komiskt. Eller helt enkelt vanligare än man tror? :-)

    SvaraRadera