26 april 2009

Vilken lördag!!

I går var jag och storebror med lillebror på hans första fotbollsträning. Vilket väder!! Underbart!! Efter träningen var det korvgrillning för att det var första ute träningen. Trevligt!!
En kiosk hade de också. Eftersom vi skulle åka till en kompis efteråt, som bor rätt långt i från oss, så tänkte jag att de skulle få lite "res-godis". Kiosken var som förr i tiden. Man fick peka på smågodiset som man ville ha och så fick man säga hur många man ville ha.
Förr i tiden, det var faktiskt när jag var liten... hm förr i tiden. Det känns ju som 1800-talet. Lite kul med en sån kiosk, fast dyrt, typ en napp kostade 50 öre, en chocklad-apelsinhalva 50 öre, en fisk 1 kr osv.

Sen kom vi till min kompis och hennes barn. Hennes son fyllde 9 år och det var därför vi var där. Kalas! Men vi var bara 3 mammor och våra barn som alla är i ca samma ålder.

Kalaset var såklart ute. Barnen hade kul tillsammans, medans vi mammor njöt i solen och i lä i ca 3 timmar. Grymt skönt! Det var korvgrillning och fika.

Dagen slutade med Robinsson och sedan gick jag, helt färdig, och la mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar