04 april 2009

Till slut i Hudiksvall!

Vid 15.30 var jag framme i Gävle, där jag mötte upp min kusin Maria. Jätte kul! Det visade sig att vi har mycket gemensamt. Vi är lika och olika. Jag ytlig och hon djup. Men i alla fall hade vi mycket att prata om och jätte trevligt.

I Gävle kollar vi in nästa tåg. Går till spåret och väntar.
Tåget kommer och vi hoppar på. Väl installerade på tåget, vilket inte var så lätt eftersom båda hade packning för en vecka, men ska vara borta en helg, så fortsatte vi att prata. Efter en stund kommer konduktören. Jag ger min biljett och hon tittar upp på mig och säger: Men du ska till Hudiksvall!? Jag: Eh, jaaa (jag tänker: Pucko, det står ju på biljetten!!!) I nästa veva säger hon: Men DET HÄR tåget går till Ljusdal. Jag: What???? Du skojar? Men det gjorde hon inte. (Sorry för det jag tänkte). Men jag tänker inte erkänna att det var vi som var puckon.
I alla fall åkte vi förbi OCKELBO. Coooolt! Hoppade av i Bollnäs. Tog bussen till Söderhamn och därifrån tåg till Hudiksvall. En timmer försenade blev vi, men annars gick allt bra. I går kom vi i säng kl 02.30, efter en mycket trevlig kväll.
Tyvärr vaknade jag i morse med lite huvudvärk. Hm, undrar varför?

3 kommentarer:

  1. Ockelbo är INTE coolt!.........
    Där ligger min vadmuskel och skräpar!!!!!
    *surar*

    SvaraRadera
  2. Åh shit...hade jag vetat det så hade jag hoppat av och hämtat den. Bara den inte har förvandlats till fett. Gör inte muskler det om de inte tränas? I så fall skulle det vara bortkastad tid för oss att hoppa av i Ockelbo för du vill ju INTE ha fett förmodar jag. DET är ju så lätt att skaffa sig ändå, men muskler är ju lite annat.

    SvaraRadera
  3. Det där är SÅÅÅ kul!!! Det är ju JAG som gör såna tabbar å du cuz som blir galen på mig! Men ni blev ju bara en timme sena egentligen så det var smidigt skött av er ändå... Kommer långt med charm :-)

    SvaraRadera