01 april 2009

Jag älskar min lillebror!

Vill bara klargöra det, om det är någon som har missförstått mig och min ironiska chargong, vilket jag själv tycker är jätte kul.

Men det är ju faktiskt inte alla som fattar ironi. Jag har skämtat med vissa på mitt ironiska sätt och de börjar i stället att för fulla muggar att förklara sig och vad det är de menar, för de tror att JAG inte förstår dem. Men med de skämtar man bara en gång.

Min bror är mycket ambitiös när det är något han har i fokus. Han är snäll, hjälpsam, gullig, givmild, generös, klok och rolig.

Han var inte så bra i skolan, men det var inget han var intresserad av. Nu har han i stället jobbat sig upp och är numera ägare av en snabbmats restaurang som går bra. När den såldes gavs det högre bud än vad han la, men dåvarande ägarna sålde restaurangen ändå till honom för att han skötte den så bra som dåvarande Restaurangchef.

Det var också han som introducerade mig till The Secret! Apropå det så har jag ännu inte någon Audi A3 i mina ägor. Detta p g a att jag kör inte The Secret som man ska. Det krävs lite jobb. Den kommer när den kommer!

7 kommentarer:

  1. har ite tvivlat en sekund på att din kärlek till din bror. du har skrivit med kärlek ...och mycket underhållande. vem har inte en sån bror?

    SvaraRadera
  2. kvinnan med koftan: TACK och vad skönt! Var lite orolig där ett tag.

    SvaraRadera
  3. Det är så olika vilken jargong man har. Maken och jag driver med varandra rätt hårt så någon oinvigd kan säkert tro att vi ska skilja oss i morgon. Men det ska vi inte.
    Nästa vecka kanske? hehe

    SvaraRadera
  4. hahaha, jag förstår. Han kommer väl aldrig att vilja skilja sig från dig nu när du har både köpstopp och är i rensar tagen ;-)

    SvaraRadera
  5. Såvida jag inte rensar bort HONOM av bara farten
    :o)

    SvaraRadera
  6. Måste säga bara att jag LOVE din blogg!!! Läser den varje dag. Kommenterar dock inte alltid... Jag VET att du älskar din lillebror! Vi som har lite humor förstår det! Älskar din torra, råa, sarkastiska och dryga humor. Du har fått mig att skratta gott många gånger.... For the love of god, SLUTA INTE vara så! Jag kommer att få leva länge om du fortsätter vara du!Du vet ett gott skratt....

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir! Jag ska verkligen forsätta för jag vill ju att du ska leva länge ;-)

    SvaraRadera