30 april 2009

En skit dag blev ändå bra!


Min plan: Gå upp kl 7,00. Fixa i ordning mig själv och barnen i lugn och ro. Mys! Ta 9,00 tåget och sedan ta en bra plats i stadsparken.

Vad händer!!! Jo för det första vaknar jag kl 08,15 = 45 min till tåget kl. 9,00. Fan också, där sprack mitt mys. Jag var ju även tvungen att ringa vårdcentralen med tanke på nattens bravader. Vem ringer upp om inte en pratglad sjuksköterska. 9 tåget var ju bara att glömma. Men vi hann i alla fall till kl. 10,33 tåget. När tåget kom till stationen så kom jag på att vi glömt chipspåsen. Vi hade ju massor med mysfika, men INTE chips påsen. Vi sket i det tåget och traskade hem för att, INTE BARA hämta chips påsen, utan även kolla om jag glömt strykjärnet på, vilket jag inte hade, men vi fick ändå med oss chipspåsen. Väl åter igen vid tåget kl 10,03. DET GÅR INTE NÅGOT JÄVLA TÅG 10,03 UTAN DET GÅR 10,33. HEEEEELVETE!!! Det slutar med att vi är på stan kl. ca 10,50 och det är PROPPFULLT överallt.
Sen kommer en kompis och hennes son och i princip räddar mitt humör. Sen gick vi tillbaka till stadsparken och fikade, köpte glass och hade det allmänt trevligt. Det blev en bra dag på forsränningen tillslut.



Nu ska vi göra oss ordning och gå till våra kompisar och det ska bli såååå trevligt. Har inte träffat dem på jätte länge p g a mitt jobb. Vi ska dricka lite sprit....mina barn är nu vana med lite fullisar efter dagens bravader...så det gör inget om jag skulle bli det. MEN DET TRODDE NI VÄL INTE att jag ska bli full...nä nä. Jag ska jobba imorgon. Kul liv!!



Sen blir det kasen och sen hemgång.

TREVLIG VALBORG!

2 kommentarer:

  1. Man ska inte bygga upp några förväntningar tydligen.. Låter lite som motorcykelhistorien, hihi.
    Ha det så bra, Wi

    SvaraRadera
  2. Wicke: Helt rätt, jag och en kompis pratade om det igår. Man ska bara tänka att i morgon ska vi göra DET och sedan ta dagen som den kommer. Har faktiskt inte tänkt på det. Jag bygger alltid upp förväntningar och planerar. Dumt! Jag ska i fortsättningen inte gör det. Ha det så bra du med!

    SvaraRadera