14 mars 2009

Shopping sugen, men måste hitta en strategi...

Våren är snart här, måste shoppa innan allt snyggt tar slut, för det gör det...

Tvilling som jag är så har jag lite problem när jag shoppar kläder. Det är ungefär så här, lite överdrivet men: Ena dagen köper jag en blommig blus, JÄTTE FIN. Nästa gång jag är ute och shoppar och vill ha ett par byxor, då kan det bli ett par svart byxor med hål, revor och nitar på. TYCKER NI ATT DESSA PLAGG PASSAR IHOP???
Nope!

T o m Buttricks skriver så här:
"En tvilling har troligen flera olika projekt och yrken på gång samtidigt och det är inte ovanligt att de bollar med flera kärleksaffärer åt gången. Denna ständiga strävan efter att ha "många järn i elden" kan många gånger leda till misstag. Temafester får två teman och maskeraddräkten blir ofta tvåsidig, på gränsen till SCHIZOFREN. Är Du tvilling och ska gå på maskerad så rekommenderas fång-, munk- eller prästdräkten. Dessa dräkter har hela "out-fiten" i ett och då är det lättare för tvillingen att hålla sig till ett tema och en dräkt. Att hon/han senare under kvällen spårar ut och vilt börjar agera pirat i sin fångdräkt är en helt annan femma. Som tur är uppskattas tvillingens hastiga upptåg oftast och blir till ett roligt tillskott på festen eller under vardagen!"

Ja just det schizofren.

MIN NYA STRATEGI: Köpa allt på en gång så jag ser att det passar ihop och sen även skriva på en lapp och sätta i min garderob där det står vad som passar ihop med vad.

Nu så ska jag iväg på en shopping runda på nätet: Ett par byxor, en kjol, två par skor, några toppar som passar till både byxorna och kjolen. En väska! Idag är jag mest sugen på skor, så jag ska utgå från skorna....
VI FÅR SE HUR DET GÅR, ÅTERKOMMER MED BILDER!!

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade min sida! Blir super glad! Vi verkar dela intresse! Men du, jag förstår hur du tänker med att man ska shoppa allt på samma gång för att plaggen ska matcha. Men samtidigt, om du köper lite hip som happ så får du en mer varierad garderob, och det kan vara kul att matcha lite galna outfits ibland? Eller vad säger du? Ska jag säga... som oftast tar det säkra före det osaäkra! Vi måsta våga mer... eller hur! =)

    SvaraRadera
  2. Ja du har helt rätt ang. våga mer!! Det ska jag försöka tänka på. Tack för dina tips. Behöver sånt av er som är lite, ALLTSÅ BARA lite yngre ;-)

    SvaraRadera