27 mars 2009

Hjärnan bakom miljonbedrägeri gripen!

Jag måste säga att det är helt sjukt, men jag känner faktiskt denna person.
Känner och känner! Jag har träffat honom ca 5 gånger. Två gånger hos gemensamma vänner och de andra gångerna på krogen.

Det som förvånar mig mest är jag har myckte bra personkännedom. Det kanske är många som säger så, men jag har fått min personkännedom bekräftad flera gånger. Vad har jag missat eller har jag missat något?

I alla fall så träffade jag honom för första gången i slutet på 2006. Det var på en stor fest och jag umgicks väl med honom ca halva kvällen. Vi pratade och pratade.
En mycket trevlig, snäll och ödmjuk kille. Inte övertrevlig på något sätt utan bara genuint reko. Hur fan är det möjligt att HAN är den huvudmisstänkte? När de skriver "Hjärnan bakom"...DET förstår jag i och för sig bättre. Han är en smart kille. Han är utbildad jurist och det är inte vem som helst som klarar det. En av de senaste gångerna jag träffade honom hade han även planer att plugga till Polis. Han hade planer att bli något högre inom poliskåren. WHAAAT happend?

De hittade honom på en paradisö i Thailand. Synd, bra, tråkigt, bra, skit, bra... hm jag vet faktiskt helt ärligt inte vad jag tycker om att han till slut blev gripen. Trodde faktiskt att han skulle fixa det där med preskribtionstiden, men icke sa nicke.

En brottsling är vad han är och jag är verkligen inte för det han har gjort p g a att pengarna går ju faktiskt till välgörande ändamål som t ex barn i nöd.

5 kommentarer:

  1. Fan va coolt!!
    Känna en "brottsling".......
    Nä , kanske inte....men han har ju inte mördat någon........

    SvaraRadera
  2. Näe men eller hur... som tur är så har han inte mördat någon och inte heller stulit från någon enskild person. Men som sagt en brottsling är en brottsling... Det är bara så konstigt att det är HAN.

    SvaraRadera
  3. vilken överaskning.... och du verkar ju känna honom ...då kan man ju undra hur mycket man vet om sina bekanta...

    SvaraRadera
  4. kvinnan med koftan:
    Ja, det kan man undra. Jag har nog inga fler sådana bekanta ;-), MEN man kan ju aldrig veta.

    SvaraRadera
  5. Ibland blir man väldigt förvånad. Har haft en liknande upplevelse.

    SvaraRadera