28 januari 2009

Tips på skönhetsvård till mig själv!

BÄSTA VÅRDEN!
Vinterns kalla utomhusluft och varma, torra inomhusluft lämnar mycket kvar för huden att önska. Har du dessutom inte underhållit ansikte och kropp under de mörka månaderna är det verkligen dags för vårstädning även där.

Peeling
Att peela huden en gång i veckan är en bra rutin. Men var försiktig så du inte använder en för skarp produkt. Är det ansiktet som ska få sig en omgång bör du välja en variant utan korn, det kan du istället använda på resten av kroppen. Glöm inte knän, armbågar och hälar när du ändå är igång.

Din hudkräm
Se över necessären och vilka hudvårdande krämer du har i den. Vinterväder kräver i regel en fetare variant, medan varmare tider betyder ett ökat fuktbehov. Det är med andra ord klokt att investera i två varianter.

Rengöring
Att ha en bra rutin och produkt för rengöring är a och o för en välmående hud. Undvik alkoholbaserad rengöring eftersom det torkar ut onödigt mycket.

Inpackning
Även ansiktet mår bra av en extrados med näring och fukt. Försök lägga en mask en gång i veckan för att underhålla spänst och vitaliteten.

Nattkräm
Under natten återhämtar sig kropp och hy från dagens påverkan. Du gör därför klokt i att smörja dig med en nattkräm för att underlätta cellförnyelser och kampen mot fria radikaler.

Glöm inte läpparna!
Det spelar ingen roll vilket läppstift du bär om det sitter på flagiga läppar. Lypsyl är en klassiker som håller, Eight Hour Cream från Elisabeth Arden är en annan favorit. Smörj gärna innan läggdags för en långtidsverkan.

Så här på slutklämmen så vill jag verkligen rekommendera en peeling som jag använder.
Den har sköna peeling-korn, räcker länge och luktar fräscht. Den är inte billig, men väl värd vart enda öre.

5 kommentarer:

  1. Då vill jag säga att Chanels läppglans sitter skitsnyggt på flagiga läppar, det är rena magin!!

    Annars ger det mig vårkänslor med sådana här kroppsrenoveringar. Jag har börjat lite försiktigt nerifrån :-)

    SvaraRadera
  2. Ahhhh.....vårkänslor!!!
    Hur ska du ha tid med allt detta , min vän??
    =)

    SvaraRadera
  3. önskar att man gjorde allt det där oftare...

    SvaraRadera
  4. Jag är nog lite knäpp, sköter om mina fötter bättre än mitt ansikte. Älskar fotbad, fotkräm och sedan på med sockorna. Ha det så bra.
    tack för alla tips.

    SvaraRadera
  5. Äjj: Det läppglanset ska jag köpa Tack för tipset!

    Barbabitch: Jag vet inte, men en och annan skönhetsbehandling ska jag väl kunna klämma in ;-)

    Kvinnan med koftan: Kläm in en behandling då och då, som blir det i alla fall bättre

    Wicke: Bättre med något än ingenting alls eller hur?

    SvaraRadera