08 januari 2009

Morgonmys på vardagar!

När jag läser andra mammors bloggar så inser jag att jag har en rätt lyxig vardag.
Jag har min tid på tordagskvällar, alltså alla torsdagar. Går ut och festar ibland på helgerna. Men på alla arbetsdagar så har jag även egen tid på morgonen.

När klockan ringer gosar jag lite med barnet som varje natt kommer till oss. Klockan ringer 06,00. Sedan tar det minst 15 minuter innan jag tar mig i kragen och går upp. Sedan går jag upp och gosar lite med sonen som sover i sin säng hela natten.

Därefter gör jag frukost och sätter tandkräm på barnens tandborstar...pust, KLART!! Nu är det bara mig själv kvar förutom lite tjat att de ska sluta sjunga och borsta tänderna, inte vara i varandras rum förrän båda är klara, sluta att tjafsa, hm listan kan bli riktigt lång.
Ja, tillbaka till mig själv. Jag hoppar in i duschen.
Sambon tar hand om deras kläder som de ska ha på sig och tar även fram utekläderna som de ska ha på sig. Han ser också till att frukten ligger i väskan och om det är utflykt så fixar han den matsäcken. När allt är klart då tar han med barnen till skolan. Jag kramar barnen farväl.
Och tillbaka till mig själv. Under tiden sambon lämnar barnen på skolan fixar jag mitt hår och lägger en snygg dagmakeup. Packar min väska med mobiltelefoner och allt annat som jag behöver för dagens arbete.
Sedan klär jag på mig ytterkläderna och lagom tills jag är klar kommer sambon och parkerar utanför, ungefär som en beställd taxi, och väntar tills jag kommer ut.

Sedan skjutsar han mig till jobbet!

6 kommentarer:

  1. Att du bara vågar skriva så! Du kan gå lite längre ner på gatan och hjälpa mig , om du vill!!!
    Jag måste ensam ta hand om 2 barn! plus att jag måste ut med hunden.
    SEN får jag i bästa fall göra nåt åt mig själv.
    O springa med andan i halsen.
    Förresten....skrev inte du själv förut att du hade det så stressigt att du sprang med andan i halsen till tåget på morgonen???????
    ( skoja bara , skönt att nån slipper få magsår!) =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag måste erkänna att de senaste två månaderna har jag inte velat utnyttja "taxin" pga av omväg för chaffören. Jag är lite "överbelastad" av jobb för tillfället. Arbetsplatserna ligger längst med den kollektiva trafiken. Men jag har fortfarande haft den egna tiden på mornarna tills den sista sekunden då jag måste kuta till BUSSEN.

    SvaraRadera
  3. Tack Diana! Jag har uppfostrat vissa av familjemedlemmarna väl :-)

    SvaraRadera
  4. Hej, hej,
    Ja, du vet ju att era morgonrutiner är ett samtalsämne i min familj. ;)
    Mannen fixar allt med barnen och du sminkar dig....
    Hänger han inte tvätten också varje morgon....?
    Ni är sååå sköna!
    Kram / din vän M

    SvaraRadera
  5. Hej min vän M.

    Jodu, i den här familjen behöver vi aldrig tvätta om tvätten p g a legat för länge i maskin och fått en unken äcklig doft eller några svarta mögelprickar.

    KRAM!!

    SvaraRadera