06 januari 2009

En god gärning gjordes igår!


Jag gillar verkligen prylar, som ni vet köpte jag ju t ex en mini-dator. Min mobil schysst, men jag vill helst ha en schysstare, en sån där med touch-display.

I går efter mitt 10 timmars arbetspass hos kund, tog jag bussen till mitt kontor som ligger norr om city. Vad är det som ligger på sätet, jo en Samsung Touch mobil. Riktigt snygg! Åh vad jag vill ha den! Tanken slår mig att jag vill behålla den, men sen tänker jag... TÄNK om det skulle vara min mobil...GUD vad ledsen jag skulle bli, med alla telefonnummer och foton som jag har i mobilen. Det var 5 megapixel kamera på denna upphittade mobil, vilket jag i och för sig också har, men ändå, det är ju en bra kamera.

I alla fall så ringer mobilen och jag antar att det är ägaren av mobilen. Det är en kille av utländskhärkomst. Han vill gärna ha tillbaka sin mobil. SJÄLVKLART, hade inte tänkt något annat :-s. Vi träffas! Det är en ungkille och han får tillbaka mobilen.
Gissa om han var tacksam. Han skakade hand med mig och tackade mig säkert 4 gånger under vårt möte som varade ca 5 minuter.

Tänk om det fanns fler människor som mig då skulle världen vara en mycket trevligare plats att leva på ;-)

2 kommentarer: