30 december 2008

Så här mitt i nyårsstöket, men kan man få förstoppning?

Jo, jag undrar om det är någon av er bloggare som har koll på förstoppning. Kan man få förstoppning genom att inte göra Nr 2 på en HELdag.

Jag har nämligen ständigt dåligt samvete för att jag kissar och dricker för lite. En gång för ganska länge sedan var jag till en gynokologfarbror. Han undersökte mig med ultraljud, mycket modernt (kändes det som i alla fall). Han frågade om jag var kissnödig. Nej, sa jag och till saken hör att jag tycker att det är skit tråkigt att gå på toa vare sig det är nr 1 eller 2 som ska göras. Det är fanimej slöseri på tid. Har inte tid!! Jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till, men han rotade väl runt med en liten ultraljudskamer i mitt underliv. Sen sa han: Jo, det är du. Han bröt på Jugoslaviska eller nåt. Jasså sa jag och så visade han mig en mörk fläck. Det var en halvfylld urinblåsa.

Sedan talade han om för mig att jag ska dricka 1,5 l vatten om dagen, kissa fyra gånger innan kl 12,00, tre gånger efter kl 12,00 och inte dricka efter kl 19,00. Om jag inte gör detta så kommer jag få problem senare i livet med INKONTINENS. Vem fan vill ha det? Men fattar ni hur mycket tid som går bort!!

Så nu undrar jag om Nr 2 också kan bli ett problem om man inte gör det minst 1 gång per dag.

Mitt problem med Nr 2 är att när jag sitter ute hos kund så har jag svårt att gå och göra Nr 2. De flesta företagen jag sitter på är bemannade av det manliga könet. Tänk om någon av dem skulle gå in på toa efter mig. Killar tror ju att vi gör rosa paket som luktar rosor. JAG vill ju inte vara den som avslöjar oss tjejer.

Fattar ni mitt problem?!?!!?

1 kommentar: